neděle 27. ledna 2013

Výměna staré entry-level DSLR za novou – jaké jsou rozdíly?

Nedávno jsem provedl výměnu své doteď skvěle sloužící entry-level DSLR Nikon D40, která má odslouženo již téměř čtyři roky a za tu dobu mě ani jednou nezklamala. Jelikož jsem stále jen pouhý chudý student, nemohl jsem si dovolit nějakou upper-entry-level DSLR, tudíž jsem šel opět do nejlevnější entry-level.


Asi týden jsem bádal nad tím, za co svou D40 vyměnit, aby se to určitým způsobem vyplatilo a abych byl spokojen. Prvně jsem projížděl bazary, kde jsem za slušné ceny hledal už použité kusy, případně nevhodné dary na Vánoce. Jelikož jsem byl s Nikonem spokojen, hledal jsem opět model od nich. Nacházel jsem takové D3100, D3200 či D5100, avšak za ne moc zajímavé cenovky. Nakonec jsem si řekl, že nebudu riskovat a raději pořídím novou přímo z obchodu. Jelikož jsem mohl použít objektiv z D40, prvně se jevila zajímavě nabídka Megapixelu na tělo D3100 za 9990 Kč, avšak chvíli poté mi známý poslal odkaz na Fotolab, kde se prodával (a ještě stále prodává) D3100 se seťákem AF-S DX 18-55 mm bez VR za 8990 Kč a navíc ještě s kuponem na 1000 Kč na využití fotoslužeb (tisk fotografií, plakátů, pláten,...).

To mě jednoznačně přesvědčilo, že budu brát od nich. Možná si řeknete, proč jsem vlastně měnil entry-level za entry-level, když to vypadá jako přechod z bláta do louže. Toho se právě týká tento blogový zápisek.

V požadavcích jsem měl co nejnižší cenu, natáčení Full HD videa, větší množství zaostřovacích bodů a větší rozlišení. Toto naprosto ideálně splnil Nikon D3100. V podobné ceně je například i Canon 1100D, jenže ten nesplňuje minimálně podmínku FHD videa a navíc je o něco dražší. Bylo tedy rozhodnuto. Raději jsem však vše objednal přes internet s osobním vyzvednutím na prodejně, kdyby náhodou bych byl výměnou zklamán a zjistil bych, že by byla naprosto zbytečná.

Zašel jsem si tedy vyzvednout objednávku (za ušetřené peníze oproti Megapixelu jsem si mohl koupit originální brašnu Nikon a 16GB kartu SanDisk Ultra) a zkoumat, jak hodně/málo jsem si polepšil. Musím tedy říct, že mě změna velmi překvapila. D3100 je mnohem svižnější (prohlížení fotografií, snímání sekvencí, apod.), má více jak dvakrát vyšší rozlišení snímače (14,2 Mpx vs. 6,1 Mpx) a celkově jde vidět, že se ve stejné cenové relaci DSLR dosti posunuly kupředu za ty čtyři roky.

Možná mi budete mít za zlé, že jsem to shrnul tak stručně, ale ono toho moc co psát není, jelikož to chce, aby si to člověk sám porovnal, aby zjistil, jak velká změna to je. Za sebe však můžu tento „upgrade“ s klidem doporučit, pokud vám již například D40 nedostačuje.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Dodržujte prosím pravidla slušného vychází při diskutování. Děkuji.